lørdag 27. mars 2010

Smakfull påskeaktivitet

Her er en ikke scrappet aktivitet.
Det er veldig populært å lage knekkebrød for tiden, og det er nok mange oppskrifter ute og "går" men disse er bare såååå gode.
Om det blir dårlig vær i påsken bør dere prøve å lage disse knekkebrødene.
En aktivitet som ungene også kan være med på.
Utrolig gode!

2 dl sammalt grov hvete
2 dl havregryn
2 dl havrekli
2 dl sesamfrø
2 dl solsikkekjerner
1 dl linfrø
1 dl kruskakli
2 ts salt
7 dl vann
Bland alt det tørre, tillsett vann
La det svelle i 30 min
Fordeles på 2 stekeplater m/slikkepot
Husk bakepapir!
Stekes på varmluft 165 grader. Først i 10 minutter, ta de ut og del de opp i passe biter med en pizakutter.
Stek videre i 35 min, lukk opp døra av og til for å slippe ut litt damp
Til slutt stekes de på 100 grader i 30 min med ovnsdøra på gløtt.
Nam, nam, nam, deilig med brunost på.

Må til slutt vise dere en favoritt påskepynt. Sofie laget denne for 6 år siden, da var hun bare 4 år.

4 kommentarer:

  1. mmmm..... har tenkt lenge at jeg skulle hive meg på dette men det har ikke blitt gjort. Tror jeg må ta en handlerunde i melhyllen på butikken en dag, og ikke minst må jeg kjøpe brunost:)
    Ha en fin påske:)

    SvarSlett
  2. Knekkebrødene ser kjempe gode ut!;D
    Ønsker deg og dine en super påske!
    Klemmer Ida:o)

    SvarSlett
  3. Er vist populært å lage knekkebrød fortiden, så må kanskje hive meg på bølgen jeg også :)
    Dine så iallefall veldig gode ut!!

    Her er linken til den oppskriften jeg brukte da jeg heklet luene :)
    http://mimejd.bloggplatsen.se/2010/02/19/2568504-forsta-os-mossan-ar-virkad-nytt-monster/

    God påske!!

    SvarSlett
  4. Ser veldig gode ut, de knekkebrødene! Og påskepynten til Sofie er aldeles bedårende!

    Håper du har hatt en strålend påske! Etter bildene å dømme har dere hatt akkurat det! Her sør har vi snaut nok sett sola!

    Klem

    SvarSlett

Jeg blir utrolig glad om du vil legge igjen en liten hilsen

Klem Siv Anne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...